Technologie nás obklopují v běžném i profesním životě. Umělá inteligence, anglicky Artificial Intelligence (AI), umí v mnohých směrech nahradit člověka. Setkáváme se s ní u spotřebičů, dopravních prostředků, v mnohých profesích nahrazuje lidský faktor. Jak je tomu v marketingu, kde jsou nutností kreativita a „lidské“ myšlení?
AI – jak probíhá tvorba textů?
Někdo má z AI obavy, jiný umělou inteligenci vítá, protože nám zjednodušuje život. Jen si vezměte pokrok technologií ve sféře platidel. Kdysi naši předci využívali směnný obchod, měnili hospodářský dobytek za rostlinné produkty. Přes mince a bankovky jsme se dnes dostali k tomu, že u pokladny zaplatíte hodinkami. U kreativních oborů, jakým je právě marketing, si možná složitěji představíme, že lidský faktor nahradí technika. U ní je totiž snadné nastavit určité postupy, díky nimž prakticky nemůže udělat chybu jako právě člověk. Jak ovšem vytvoří text, který umí vykouzlit pisalek, jak se v hantýrce profíků tito kreativci nazývají? Umělá inteligence umožňuje i softwaru „myslet“, tedy číst a psát. I náš mozek je jakýmsi softwarem, který postupně od dětství do dospělosti přijímá informace, rozšiřuje si slovní zásobu. Není problém toto naučit i technologie. Ty totiž umí shromáždit velké množství dat, se kterými pak pracují.
Umělá inteligence – první psaný blog AI
Vezměte si například funkci Siri, které nadiktujete heslo, a ona vám intuitivně vyhledá, co požadujete. Máme na telefonech, přístupech apod. funkce identifikace obličeje, různé chatboty, technologické asistenty. Pro marketéry je umělá inteligence přínosem. Její předností jsou větší kapacity, učí se přímo ze zdrojů dat dané firmy a aplikuje nahrané postupy, které se osvědčily. AI poskytuje marketérům možnost lepší cesty k zákazníkovi, protože rychleji, cíleněji a personalizovaněji míří právě k potenciálním klientům. Další předností je i automatizace časově náročné práci, kterou bereme jako rutinu, do které se nám moc nechce (e-maily, pravidelné příspěvky na sociálních sítích atd.). A nyní k psaným textům. Jazykové modely GPT-3 strojového učení od OpenAI umožňují vytvářet marketingové nástroje na skvělé úrovni. Po všech přednostech v pouhé komunikaci se zákazníkem logicky přišel na řadu první blog psaný umělou inteligencí AI. Jeho výhodou je, že pracuje s nutnostmi propagace na internetu, využívá tedy SEO. AI umí sama vyhodnocovat předchozí kampaně a na základě údajů automaticky vytvářet obsah, navrhovat i obrázky. Výsledek ostatně sami posuďte zde: https://1blogai.cz/prvni-blog-psany-umelou-inteligenci-ai/.